Tilbage til analyseoversigten

Convenience vækster

12. juli 2016
Salget af de såkaldte convenience-produkter er steget støt siden 2013. Skal den stå på færdigretter, skal ingredienslisten ligne noget, vi selv kunne have fundet i køkkenskabe og skuffer.

Convenience steget med 26%

Salget af convenience er steget støt og det gælder både deciderede færdigretter og varer som færdigsnittet salat eller færdiglavet sovs, der gør madlavningen lettere. Det betyder ikke, at vi opfatter maden som mindre hjemmelavet, for vi accepterer i stigende grad halvfabrikata som ingredienser i måltiderne. Den type færdigretter, som forbrugerne i stigende grad efterspørger, er dem, der minder om den hjemmelavede mad, dvs. med de ingredienser, vi selv har adgang til derhjemme.

Grafen viser salget af convenience fra 4. kvartal 2013 til 4. kvartal 2015. Grafen viser, at salget af convenienceprodukter er steget med 26% fra 2013 til 2015.

  • Vidste du, at:

    Convenience er engelsk og betyder bekvemmelighed.

  • Fakta og yderligere oplysninger

    Konklusionerne er baseret på salgsdata fra Coops butikker og stammer fra Coop Analyses udgivelse "Danskernes Madvaner 2016", som du kan læse her.

Lars Aarup

Analysechef
30919266