Gå tilbage
Lars Aarup, Analysechef
30 91 92 66 Lars.Aarup@coop.dk

Danskernes forbrug af vegi-varer tredoblet

Danskernes forbrug af vegi-produkter er siden 2012 mere end tredoblet. Særligt de senere år har udviklingen taget fart.

Salget går kun en vej - op

I perioden 2012 til 2019 er der sket en mere end tredobling af danskernes forbrug af vegi-produkter. Vegi-varer er produkter, der ikke indeholder kød, og som i en eller anden grad er forarbejdet (f.eks. linsebøffer, plantefars, pålæg og lignende). I opgørelsen indgår altså ikke f.eks. friske grøntsager. Udviklingen tog fart i 2012 og kurven ser ud til at fortsætte opad. 

Coop Analyse har fulgt danskernes holdning til og forbrug af kød og vegi-produkter tæt gennem flere år. Se flere undersøgelser om emnet her.

Salget af vegi-varer i perioden 2009-2019

Om undersøgelsen

Konklusionerne er baseret på salgstal fra Coops butikker fra januar 2009 til og med september 2019.