Siden 2010 er salget af øl med en alkoholprocent på mindre end 0,5 seksdoblet. Og kurven fortsætter opad.
Siden 2010 er salget af øl med en alkoholprocent på under 0,5 seksdoblet. Dermed står det alkoholfrie segment for den største vækst i ølkategorien. Ud af det samlede salg udgør de alkoholfrie øl dog fortsat beskedne fire procent. Grafen herunder viser, hvordan forbruget for alvor satte ind i 2017, og hvordan salget siden er øget år for år. Det stigende forbrug har medført, at stadig flere bryggerier tilbyder produkter, der giver den lette ølsmag men uden den tunge alkoholprocent.
Den mest populære øl er dog stadig den helt almindelige pilsner med en alkoholprocent på ca. 4,6%.
Grafen viser salget af alkoholfri øl fra 2010 til og med 2021. Salget i 2010 udgør indeks 100.
Du kan se mere om danskernes forbrug af alkohol og meget andet i 2021 og årene op til i rapporten ’Coops Mad-o-meter 2021/22’. Du finder den her. Resultaterne om alkoholfri øl stammer fra salgstal fra Coops butikker.