Gå tilbage
Lars Aarup, Analysechef
Lars.Aarup@coop.dk

Solen får salget af vandmelon og koldskål til at eksplodere

300%. Så meget stiger salget af vandmelon, når solen melder sin ankomst i Danmark. Lysten til rosévin og øl stiger også markant.

Sol betyder mere vandmelon, koldskål og rosévin

Når solen og varmen kommer, er der nogle særlige varer, danskerne lægger i indkøbskurven. Sommeren startede i 2018 den 7. maj og Coop Analyse har derfor kigget på salget af en række varer i perioden 19. april-6. maj og 7. maj-24. maj 2018. Perioderne er af samme længde, men adskiller sig fra hinanden ved at være henholdsvis solrig og det modsatte. Undersøgelsen viser, at salget af vandmelon steg med 300% i perioden fra den 7. maj og frem. Koldskål steg med 81%, mens grillkød i bakker og rosévin steg med 50%. Ølsalget steg med otte %, som måske ikke lyder af meget, men stigningen skal ses i forhold til det i forvejen meget store salg af øl.

Stigning i salget af varer fra perioden 19/4-6/5 til 7/5-24/5 2018

Om undersøgelsen

Konklusionerne er baseret på salgstal fra Coops butikker i perioden 19/4-6/5 sammenlignet med 7/5-24/5 2018.