Gå tilbage
analyse@coop.dk

Convenience næsten femdoblet siden 2008

Skal den stå på færdigretter, skal ingredienslisten ligne noget, vi selv kunne have fundet i køkkenskabe og skuffer.

Salget femdoblet siden 2008

Salget af convenience er steget støt og det gælder både deciderede færdigretter og varer som færdigsnittet salat eller færdiglavet sovs, der gør madlavningen lettere. Det betyder ikke, at vi opfatter maden som mindre hjemmelavet, for vi accepterer i stigende grad halvfabrikata som ingredienser i måltiderne. De typer færdigretter, som forbrugerne i stigende grad efterspørger, er dem, der minder om den hjemmelavede mad, dvs. med de ingredienser, vi selv har adgang til derhjemme.

Salget af convenience-produkter 2008-2017

Tallene er indekserede og viser, at salget af convenience er steget fra indeks 100 i 2008 til indeks 478 i 2017. Dermed er der tale om næsten en femdobling.

Om undersøgelsen

Konklusionerne er baseret på salgstal fra Coops butikker fra 2008 til og med 2017.