Gå tilbage
Lars Aarup, Analysechef
30 91 92 66 Lars.Aarup@coop.dk

Kål-salget steget med 35%

Danskerne har i stigende grad fået appetit på kål, og det har fået salget til at stige markant på et enkelt årti.

En konstant stigning

På et årti – fra 2009 til 2018 – er salget af kål i Coops steget med 35%. Opgørelsen dækker over salget af alle typer kål, dvs. spidskål, hvidkål, rosenkål osv. og talene viser salget per kunde. Stigningen ser ud til at fortsætte. Vil du se, i hvilke regioner vi spiser mest kål, og hvilken aldersgruppe der er bedst til at huske den grove grøntsag, så kig forbi Coops Mad-O-meter.

Salget af kål 2009-2018

Grafen viser salget af kål i Coops butikker. Tallene er indekserede med salget i 2009 som indeks 100.

Om undersøgelsen

Konklusionerne er baseret på salgstal fra Coops butikker fra 2009 til og med 2018.