Den bitter-søde italienske likør blev i 2018 drukket dobbelt så meget som i 2017. Siden er salget aftaget.
Salget af Aperol toppede i juli 2018, hvor salget fra sommeren 2017 til sommeren 2018 blev mere end fordoblet. Siden er salget af den bitter-søde italienske likør, der ofte blandes med hvidvin, danskvand eller bobler og bliver til drinken Aperol Spritz, stille og roligt faldet år for år. Det viser salgstal fra Coops butikker. Juli er fortsat den måned, hvor danskerne køber mest Aperol, og selvom salget er faldet siden 2018, ligger vi i 2022 stadig betragteligt over salget i 2017.
Salget af Aperol er størst i sommermånederne - særligt i juli. Siden 2018 er salget faldet hvert år.
Et kig i salgstallene viser yderligere, at der er store geografiske forskelle på, hvor meget Aperol butikkerne sælger. I København og langs kysten nordpå bliver der lagt markant flere flasker i indkøbskurven, mens Århus og området omkring Skagen også er godt med. På Samsø, Fanø og Læsø ligger salget også markant højere end i resten af landet.
Konklusionerne er baseret på salgstal fra Coops butikker fra januar 2013 til og med oktober 2022.