Gå tilbage
Lars Aarup, Analysechef
Lars.Aarup@coop.dk

Forbruget i 2021 og tendenser for 2022

Hvad spiste og drak danskerne i 2021 og hvilke tendenser kommer til at kendetegne 2022? Det kan du læse mere om i årsrapporten fra Coop Analyse.

Sådan så forbruget i 2021 ud - og det er på vej i 2022

I ’Coops Mad-o-meter 2021/22’ ser vi nærmere på tolv produkter, måltider og kategorier, som enten blev mere populære eller tabte pusten i 2021. Vi dykker bl.a. ned i veggievarer og kød, salget af convenience, de danske alkoholvaner før og under corona, det stigende slik- og sodavandssalg og meget andet.

Rapporten indeholder udover de større tendenser også nedslag af en mere letbenet karakter. Du kan f.eks. se, hvor i Danmark grænsen mellem Beauvais og Heinz løber, hvor der bliver solgt mere smør end smørblanding, hvem der elsker hummus, hvor Coop sælger flest kartofler på glas og meget andet.

Du finder rapporten her.

Om undersøgelsen

Rapport er udarbejdet og udgivet af Coop Analyse i marts 2022. Data stammer fra Coops Mad-o-meter samt repræsentative surveys gennemført af YouGov. Salgsdata stammer fra Coops butikker.